Yayınlarımız

Kitap ve Kitap Bölümleri

  • Karakelle, S., Yeşilyaprak, Y. ve Demirkan, E. (Baskıda). Neden İki Dil Tek Dilden Daha İyidir?  İçinde: Ed: G. Tekdemir ve S. Güven: Bireyden Topluma Kent ve Dil İlişkisi Üzerine, İstanbul Üniversitesi Yayınevi. İstanbul.
  • Karakelle, S. (2020). Yaratıcı Düşünme, İçinde: Editör: M.Erdem ve F. Sarsar : Dijital Teknoloji Aracılı Düşünme Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.

  • Acun, E. (2020). Oyunun Tarihçesi. Şendil, T.G. (Ed.), İnsan yaşamında oyunun yeri (ss.26-39). İstanbul: Bilge Kültür Sanat.
  • Pala Sağlam Ş. ve Aydın M. Ş. (2020). Oyun Teorileri. Şendil, T.G. (Ed.), İnsan yaşamında oyunun yeri (ss.79-98). İstanbul: Bilge Kültür Sanat.
  • Yıldız, T. (2019). Sağlık Bilimlerinde Yapay Zekâ. Bulut M., Dilmen N., Esmer G.B., Gezer M., Selçukcan Erol Ç., Türker Şener L. (Ed.), İnsan-alet etkileşiminin kültürel ve psikolojik boyutları, (ss.261-275). İstanbul: Çağlayan Kitabevi.
  • Ayaş Köksal, S. ve Küntay, C. A. (2018). Oyun ve Dil Gelişimi. A. Dost-Gözkan, N. Kafescioglu, & D. Tahiroğlu (Der.), Gelişim Psikolojisi ve Terapi Perspektifinden Oyun.
  • Karakelle, Ş. S. (2016). Bildiğimi Bildiğimi Nasıl Bilirim: Üst Bilişsel Süreçlerin Yaşam Boyu Değişim. Aydın, Ç., Göksün, T., Küntay A.C., Tahiroğlu, D. (Ed.), Aklın çocuk hali (ss.189-210). İstanbul: Koç Üniversite Yayınları.

Makaleler

  • İnci, N. ve Karakelle, S. (Değerlendirme Sürecinde) The Congruency Effect of Emotional State of Music and Facial Expressions on Rhythm Synchronization in Preschoolers, Psychology of Music.
  • Aydın, M. Ş. (Basıma kabul edildi). 13-70 aylık çocuklarda prososyal davranışlar: Doğal gözlem çalışması. Psikoloji Çalışmaları Dergisi (ESCI İndekslerine Giren Dergi) 
  • Ertuğrul-Yasar, Z. ve Karakelle, S. (2020). Development of Executive Functions Across Preschool Years, Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 10(2), 393-413.
  • Ertuğrul-Yaşar, Z., Karakelle, S. (2020), Zihin Kuramı Kazanımında Bireysel Farkların Kaynağı, Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 4(3), 714-737.
  • Yıldız, T. (2020). The most effective element in conceptualization is social interaction, not source or modality: A new model of the conceptual development in children. Learning, Culture and Social Interaction, 24. (SSCI İndekslerine Giren Dergi) 
  • Aydın, M. Ş., Dayhan, T., Eskicioğlu, G., Karabacak, A. ve Karakaş, E. (2020). 3-5 Yaş Çocuklarında Zihin Kuramı ve Yönetici İşlev Becerilerinin Olumsuz ve Prososyal Yalan Söyleme Davranışları Üzerindeki Etkisi. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 3, 47-60. (Uluslararası Hakemli Dergi) 
  • Aydın, M. Ş. (2020). Yalanın Renkleri: Yalanın Tanımlanması ve Türleri Üzerine Bir Değerlendirme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research, 13, 712-720. (Uluslararası Hakemli Dergi) 
  • Yıldız, T. (2019). Human-Computer Interaction Problem in Learning: Could the Key Be Hidden Somewhere Between Social Interaction and Development of Tools? Integrative Psychological and Behavioral Science, 53, 541-557. (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
  • Acun, E. ve Karakelle, S. (2019). Investigation of Factors Affecting Inequality Aversion In Resource Distribution In 4-6 Year Old Children. Studies in Psychology-Psikoloji Çalışmaları Dergisi, 39, 99-119. (ESCI İndekslerine Giren Dergi) 
  • Saraç, S., Karakelle, S. ve Whitebread, D. (2019). Okul Öncesi Çocuklar İçin Bağımsız Öğrenme Davranışları Ölçeği (BÖD 3-5): Türkçe Formu İçin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. İlköğretim Online, 18(3). 1093-1106. (Online): http://ilkogretim-online.org.tr DOI: 10.17051/ilkonline.2019.610148. (TR Dizin İndeksli Dergi)
  • Çırpan Kantarcıoğlu, A. ve Karakelle, S. (2019). Küçük Çocuklarda Zaman Kavrayışı ve Öngörü Arasındaki Bağlantılar. Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi3(6), 265-287. DOI: 10.31461/ybpd.617709. (Ulusal Hakemli Dergi)
  • Yıldız, T. (2019). Ana akım bilimin baloncukları. Bilim ve Gelecek, 28-33. (Hakemsiz Dergi)
  • Karslı, Y. ve Karakelle, Ş. S. (2018). Bilişsel Esneklik, İki Dillilik ve Üst Bilişsel Kararlar Arasındaki Bağlantılar. Psikoloji Çalışmaları, 38, 171-200. (ESCI İndekslerine Giren Dergi) 
  • Karslı, Y. ve Karakelle, S. (2018). Relations Among Cognitive Flexibility, Bilingualism, and Metacognitive Judgments. Studies in Psychology-Psikoloji Çalışmaları Dergisi, 38, 171-200. (ESCI İndekslerine Giren Dergi) 
  • Yıldız, T. (2018). Neyiz? Kimiz? Sabah Ülkesi, 120-124. (Hakemsiz Dergi)
  • Yıldız, T. (2018). Sosyal bilimlerin krizi: Psikoloji örneği. Bilim ve Gelecek, 24-31. (Hakemsiz Dergi)
  • Aydın, M. Ş. ve Acun, E. (2018). Küçük Çocuklar Başkalarının İhtiyacını Gözeterek Yardım Ederler. Nesne Psikoloji Dergisi, 6, 51-67. (TR Dizin İndeksli Dergi)
  • Karslı, Y. (2018). 48-72 Ay Arası Anaokulu Çocuklarının Üstbilişsel Kararlarının ve Motor Performanslarına İlişkin Kararlarının Karşılaştırılması. Psikoloji Çalışmaları, 38, 53-71. (ESCI İndekslerine Giren Dergi) 
  • Yıldız, T. (2017). Yapay zekâ, şempanze, insan iletişimlerinin kökenleri ve dil. Bilim ve Gelecek, 90-91. (Hakemsiz Dergi)
  • Karslı, Y. (2017). İşbirliği Yolunda: İnsan İletişiminin Evrimsel Hikayesi. Psikoloji Çalışmaları, 37, 83-88. (ESCI İndekslerine Giren Dergi) 
  • Yıldız, T. ve Akbaş, T. (2017). When the dimensions are the adjectives of the same object, does the performance of three-year-olds increase in the Dimensional Change Sorting Task? Studies in Psychology-Psikoloji Çalışmaları Dergisi, 37, 93-108. (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
  • Aydın, M. Ş. ve Karakelle, Ş. S. (2016). 3-4 Yaş Çocuklarında Zihin Kuramı ve Kendini Düzenleme Becerisinin Olumlu Sosyal Davranış Üzerindeki Etkisi. Nesne Psikoloji Dergisi, 4, 205-226. (TR Dizin İndeksli Dergi)
  • Yıldız, T. (2015). Doğa izin verir, norm yasaklar: Haz ve üreme. Altüst, 58-61. (Hakemsiz Dergi)
  • Yıldız, T. (2015). Evrim açısından yabancılaşma. Altüst, 55-57. (Hakemsiz Dergi)
  • Yıldız, T. (2015). Neolitik devrimin koşulları. Altüst, 45-49. (Hakemsiz Dergi)
  • Ertuğrul-Yaşar, Z. (2015). Yanlıs Kanı Atfı Gelisiminde Tutarlılık ve Sürekliligin Incelenmesi. Psikoloji Çalısmaları Dergisi, 34, 1-16. (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
  • Saraç, S., Onder, A. ve Karakelle, S. (2014). The Relations Among General Intelligence, Metacognition and Text Learning Performance. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 39, 40-53. (SSCI İndekslerine Giren Dergi) 
  • Yıldız, T. (2014). O muazzam saksı. Altüst, 44-46. (Hakemsiz Dergi)
  • Yıldız, T. (2014). Diyaloji diyalektiğe karşı. Psikoloji Çalışmaları, 34, 79-85. (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
  • Yıldız, T. (2014). Saussure’den Bakhtin’e dil-kültür ilişkisi: “Tümü kapsayıcı olgu”. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 3, 115-136. (CEEOL İndeksli Dergi)
  • Yıldız, T. (2013). Muhafazakâr DNA. Altüst, 70-71. (Hakemsiz Dergi)
  • Yıldız, T. (2013). Bir kelime neyi değiştirir? Boyut değiştirerek eşleme görevine kavramsal ağların etkisi. Nesne Psikoloji Dergisi, 1, 1-19. (TR Dizin İndeksli Dergi)
  • Yıldız, T. (2013). Steven Pinker'in Boş Sayfa'sı. Altüst, 63. (Hakemsiz Dergi)
  • Karakelle, S. ve Ertuğrul, Z. (2012). Do Developmental Relationships between Theory of Mind, Language, Working Memory, and Executive Functions Show Differences across Early (36-48 months) and Late (53-72 Months) Age Groups?. Türk Psikoloji Dergisi, 27, 1-25. (SSCI İndekslerine Giren Dergi) 
  • Karakelle, S. (2012). Interrelations between Metacognitive Awareness, Perceived Problem Solving, Intelligence and Need for Cognition. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 37, 237-250. (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
  • Karakelle, Ş. S. (2012). Zihin Kuramı Gelişiminde Kardeş Etkisi: İkizler, Tek Kardeşliler ve Tek Çocukların Karşılaştırılması. Türk Psikoloji Yazıları, 15, 43-52. (PsycINFO İndeksli Dergi)
  • Karakelle, Ş. S. ve Saraç Biryan, S. (2012). On-line and Off-line Assesment of Metacognition IEJEE, 4, 301-315. (ERIC İndeksli Dergi)
  • Yıldız, T. (2012). İnsana ne açıdan bakmalı?. Altüst, 37-38. (Hakemsiz Dergi)
  • Karakelle, Ş. S. ve Şahin H. (2010). Öğrenilmiş Çaresizliğin Bilme Hissi Üzerindeki Etkisinin Gelişimsel Olarak İncelenmesi. Psikoloji Çalışmaları, 30, 53-72. (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
  • Karakelle, Ş. S. ve Saraç, S. (2010). Üst Biliş Hakkında Bir Gözden Geçirme: Üst Biliş Çalışmaları mı Yoksa Üst Bilişsel Yaklaşım mı? Türk Psikoloji Yazıları, 13, 45-65. (PsycINFO İndeksli Dergi)
  • Karakelle, S. (2009). Enhancing fluent and flexible thinking through the creative drama process. Thinking Skills and Creativity, 4, 24-129. (SSCI İndekslerine Giren Dergi) 
  • Karakelle S. ve Canpolat, S. (2008). Analyzing the student relationship styles of the primary school teachers with high burnout level. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 33, 106-120. (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
  • Karakelle, Ş. S. ve Saraç, S. (2007). Çocuklar için Üst Bilişsel Farkındalık Ölçeği (ÜBFÖ-Ç) A ve B Formları: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikoloji Yazıları, 10, 85-103. (PsycINFO İndeksli Dergi)
  • Karakelle, Ş. S. (2007). Yapılandırmacı Açıdan Okuduğunu Kavrama Sürecinin İncelenmesi ve Bazı Öneriler. Yaşadıkça Eğitim, 19-27. (Hakemsiz Dergi)
  • Karakelle, Ş. S. ve Şentürk, C. (2006). Üst Bilişsel Düzeyi Yüksek ve Düşük Öğrencilerin Ebeveyn Tutumlarının İncelenmesi. Psikoloji Çalışmaları26, 45-56. (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
  • Karakelle, Ş. S. (2005). Öğretmenlerin Etkili Öğretmenlik Tanımlarının Etkili Öğretmenlik Boyutlarına Göre İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 30, 1-10. (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
  • Karakelle, Ş. S. (2004). Fonolojik Farkındalık ve Harf Bilgisinin İlk okuma Becerisi Üzerindeki Etkisi, Psikoloji Çalışmaları, 24, 45-56. (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
  • Karakelle, Ş. S. (2003). Okul Öncesi Dönemde Okumaya Hazırlık Nasıl Olmalı?. Yaşadıkça Eğitim, 15-19. (Hakemsiz Dergi)
  • Karakelle, Ş. S. (2000). Yaratıcılık ve Yaratıcılığın Geliştirilmesinde Eğitimcilerin Rolü. Yaşadıkça Eğitim, 11-15. (Hakemsiz Dergi)
  • Karakelle, Ş. S. (1986). Diverjant Düşünme ve Şahsiyet. Türk Psikoloji Dergisi, 6, 25-27. (SSCI İndekslerine Giren Dergi)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

  • Aydın, M. Ş. ve Karakelle, Ş. S. Gelişim Araştırmalarında Yöntem Farklılıkları Sonuçları Değiştirir Mi? 20. Ulusal Psikoloji Kongresi, Ankara, Türkiye, 15-17 November 2018, ss.417-418.
  • Saraç, S., Mertkil, Y. ve Karakelle, Ş. S. Self, Co and Socially Shared Regulation of Young Children During Collaborative Problem Solving EARLI SIG 16 Metacognition Conference 2018 I Zurich, Zürich, İsviçre, 27-30 August 2018, ss.68.
  • Yıldız, T. Can young children learn directly from a tablet computer? New Directions in Social Cognition Conference, Ankara, Türkiye, 7-8 April 2018, ss.1.
  • Karakelle, Ş. S. Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim Türkiyede Gelişim Psikolojisinin Dünü ve Bugünü Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16-17 November 2017.
  • Yılmaz, E. ve Karakelle, Ş. S. Predictive effect of maternal mind-mindedness on preschooler’s self regulation skills 18th European Conference on Developmental Psychology, Utrecht, Hollanda, 29 August-1 September 2017, ss.585.
  • Yıldız, T. When and why did we start talking? 17th International Symposium of Nonlinear Science Working Group, İstanbul, Türkiye, 1-3 December 2017, ss.15-16.
  • Yıldız, T. Dilin doğuşu ve evrimi 2. Ulusal Odyoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11-12 May 2017, ss.1.
  • Acun, E. ve Karakelle, S. The Effect of Collaboration to Inequity Aversion in 4-6 Year Old Children 18th European Conference on Developmental Psychology, Utrecht, Hollanda, 29 August - 01 September 2017, ss.569-570.
  • Aydın, M. Ş. ve Acun, E. Is Young Children's Helping Behaviour for Benefit Other or for Normative Reasons? 18th European Conference on Developmental Psychology, Utrecht, Hollanda, 29 August - 01 September 2017, ss.547-548.
  • Aydın, M. Ş. The Role of Personality Traits and Values on Prosocial Behavior 18th European Conference on Developmental Psychology, Utrecht, Hollanda, 29 August - 01 September 2017, ss.563.
  • Gürtunca, A. ‘Effects of Mimicry on Helping Behaviour in Adults and Children’ Poster Bildiri Sunumu, 18th European Conference on Developmental Psychology, Utrecht, Netherland, 29 Ağustos- 1 Eylül 2017.
  • Aydın, M. Ş. ve Karakelle, Ş. S. 3-4 Yaş Çocuklarında Zihin Kuramı ve Kendini Düzenleme Becerisinin Olumlu Sosyal Davranış Üzerindeki Etkisi 19. Ulusal Psikoloji Kongresi, İzmir, Türkiye, 5-7 September 2016, ss.55-56 .
  • Akbaş T., Karakelle, Ş. S. ve Yıldız, T. Üç yaş çocuklarında bilişsel esneklik sorununa farklı bir yaklaşım 19. Ulusal Psikoloji Kongresi, İzmir, Türkiye, 5-7 Eylül 2016, ss.131.
  • Karakelle, Ş. S., Saraç S. ve Yaşar Z. İstanbul Gelişimi İzleme ve Değerlendirme Envanterinin Geçerlik, Güvenirlik Çalışması ve Psikometrik Özellikleri 19.Ulusal Psikoloji Kongresi, İzmir, Türkiye, 5-7 September 2016, ss.15.
  • Yıldız, T. Küçük çocuklar kavramları tablet bilgisayardan nasıl öğrenirler? 19. Ulusal Psikoloji Kongresi, İzmir, Türkiye, 5-7 September 2016, ss.307.
  • Yıldız, T. Yeni bir kavram gelişimi modeli: Anlam Kafesi Kurma Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18-20 March 2016, ss.16-17.
  • Karakelle, Ş. S., Gelişim Psikolojisi Çalışmalarında Etik: İlkeler ve Yeni Hedefler European Reflections on Ethics in Psychology, İstanbul, Türkiye, 15 April 2016, ss.11.
  • Karakelle, Ş. S., Saraç S. ve Yaşar Z. İstanbul Gelişimi İzleme ve Değerlendirme Envanteri (İ-GiDE): Okul Öncesi Çocuklarda Süreç Odaklı Değerlendirme için Özgün bir Ölçme Aracı Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18-20 Mart 2016, ss.189-190.
  • Karslı, Y. ve Karakelle, S. Bilişsel Esneklik, İki Dillilik ve Üstbilişsel Kararlar Arasındaki Gelişimsel Bağlantılar. 19. Ulusal Psikoloji Kongresi, İzmir, Türkiye, 5-7 September 2016, ss.85.
  • Karslı, Y. ve Karsli T. A. Media Effects on Body Image and Eating Attitudes of the Women Living in Metropolitan and Rural Areas in a Turkish Population 6th World conference on Psychology Counseling and Guidance, Antalya, Türkiye, 14-16 Mayıs 2015, cilt.205, ss.99-102.
  • Karakelle, Ş. S. ve Bozok N. İki Dilli Çocuklarda Çok dilliğin Zihin Kuramı Gelişimindeki Etkisi 18. Ulusal Psikoloji Kongresi, Bursa, Türkiye, 9-12 April 2014, ss.106.
  • Arık E. ve Yıldız, T. Türkiye yükseköğretiminde büyüme sorunu: Psikoloji bölümleri örneği 1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24-26 April 2014, ss.433-434.
  • Arık E. ve Yıldız, T. Psikoloji bölümü öğrencileri, mezunları ve öğretim elemanlarının bölümlerine yönelik olumlu ve olumsuz algıları 1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24-26 April 2014, ss.435-436.
  • Yıldız, T. Temsilsel çok boyutluluk kimin sorunu: Küçük çocukların mı, büyük araştırmacıların mı? 18. Ulusal Psikoloji Kongresi, Bursa, Türkiye, 9-12 April 2014, ss.100-101.
  • Karakelle, Ş. S. ve Akbaş T. Boyut Değiştirerek Kart Eşleme Görevindeki Boyutlar Üzerine Bir Manipülasyon 18.Ulusal Psikoloji Kongresi, Bursa, Türkiye, 9-12 April 2014, ss.99-100.
  • Yaşar, Z. (2014). Zihin Kuramı, Dil ve Çalışma Belleği Arasındaki Gelişimsel Bağlantılar, 18. Ulusal Psikoloji Kongresi, Bursa, 109-110.
  • Yaşar, Z. (2014). Zihin Kuramı: Yanlış Kanının Kazanım Sürecinin Değerlendirilmesi, 18. Ulusal Psikoloji Kongresi, Bursa, 195-196.
  • Gürtunca, A. ‘Çocuklar ve Ergenler İçin Empati Ölçeği Türkiye Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması’ Poster Bildiri Sunumu, 18. Ulusal Psikoloji Kongresi, Bursa,Türkiye, 9-12 Nisan 2014.
  • Acun, E. ve Rodop, Ş. A Different Theory of Mind Task EARLI SIG 16 Metacognition 2014 Conference, İstanbul, Türkiye, 3-6 September 2014, ss.137.
  • Karakelle, Ş. S. ve Şahin Tabakçı, H. Öğrenilmiş Çaresizliğin Bilme Hissi Üzerindeki Etkisinin Gelişimsel Olarak İncelenmesi, 17. Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25-28 April 2012, ss.109-110.
  • Karakelle, Ş. S. ve Akbaş, T. Bilginin Duyusal Kaynaklarını Ayırt etme ile Zihin Kuramı Arasındaki Gelişimsel Bağlantılar 17. Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25-28 April 2012, ss.108.
  • Karakelle, Ş. S. ve Göksel Pekel, D. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Çocukların Üst Bilişsel Özelliklerinin Karşılaştırılması 17.Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25-28 April 2012, ss.121.
  • Yıldız, T. 5 ve 7 yaş çocuklarında anlam kafesi kurmanın kavram gelişimine etkileri 17. Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25-28 Nisan 2012, ss.42.
  • Ayas-Koksal, S., Baydar, N., Cemalcılar, Z., Küntay, A. & Yağmurlu, B. (2012). “Türkçe konuşan okulöncesi dönem çocuklarının anlatı ve alıcı dil yetkinliklerini yordayan etkenler”, Boğaziçi Üniversitesi, 17. Ulusal Psikoloji Kongresi, Sözel Bildiri Sunumu, İstanbul 2012.
  • Karakelle, Ş. S., Saraç S. ve Önder A. The relationship between metacognition, intelligence and text-learning performance EARLi Annual Meeting, Exeter, İngiltere, 30 August-2 September 2011, ss.67-68.
  • Ayas-Koksal, S., Baydar, N., Cemalcılar, Z., Küntay, A. & Yağmurlu, B., “Predictors of 4-year-old Turkish-speaking children’s vocabulary and narrative skills” , Montreal Quebec Üniversitesi (UQAM), 12. Uluslararası Çocuk Dil Çalışmaları Kongresi, Poster Sunumu, Montreal 2011.
  • Yıldız, T. Yeni bir sosyokültürel semantik ağ modeli: Anlam kafesi kurma. 5. Ulusal Psikoloji Lisansüstü Öğrencileri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 14-18 September 2011, ss.28.
  • Karakelle, Ş. S. ve Saraç S. Online and Offline Assessment of Metacognitive Skills 4th Biennal Meeting of theEARLI Special Interest Group 16 Metacogniton, Münster, Almanya, 24-26 May 2010, ss.97.
  • Ayas-Koksal, S. Baydar, N., Cemalcılar, Z., Kuntay, A. & Yağmurlu, B., “Çocuklarda Anlatı Oluşturma Becerilerini Destekleyen Etkenler”, Mersin Üniversitesi 16. Ulusal Psikoloji Kongresi, Sözel Bildiri Sunumu, Mersin 2010.
  • Karakelle, Ş. S. Zihin Kuramı Gelişiminde Kardeş Etkisi 16.Ulusal Psikoloji Kongresi, Mersin, Türkiye, 14-17 April 2010, ss.48.
  • Yıldız, T. Anlam kafesi kurmanın çocukların kavramlaştırma süreçlerine aktüel ve aktarılan etkileri 4. Ulusal Psikoloji Lisansüstü Öğrencileri Kongresi, Ankara, Türkiye, 15-19 September 2010, ss.35-36.
  • Yıldız, T., Akbaş T. ve Sımsıkı H. Psikolojide yüksek lisans: Lisans öğrencilerinin gerekçeleri 4. Ulusal Psikoloji Lisansüstü Öğrencileri Kongresi, Ankara, Türkiye, 15-19 September 2010, ss.29.
  • Ayas-Koksal, S. Baydar, N., Cemalcılar, Z., Kuntay, A. & Yağmurlu, B., “Çocukların Alıcı Dil Becerisini Destekleyen Etkenler: Anne Eğitim Durumu, Anne Anlatı Becerileri, Dil Gelişimi için Uyarma”, Hacettepe Üniversitesi, Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Sözel Bildiri Sunumu, Ankara 2009.
  • Karakelle, Ş. S. Üst Biliş, Genel Yetenek ve Problem Çözme Becerisi arasındaki Bağlantılar 15.Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2- 5 September 2008, ss.66.
  • Karakelle, Ş. S., Erden M., Kıran B. ve Kablan Z. Çocuk-Yuva Çalışanları-Anne Etkileşiminin Annelerin Sosyal Becerileri Üzerindeki Etkisi 1.Uluslarası Çocuk ve İletişim Konferansı, İstanbul, Türkiye, 13-15 October 2003, ss.191-196.
  • Karakelle, Ş. S. The Influence of the Visual and Aural Stimuli Processing Styles on Reading Acquisition Medıa and Education Congress, Poznan, Polonya, 2-4 April 2000, ss.257-263.
  • Karakelle, Ş. S., Altuncan F., Atalay F., Özduygu M., Özduygu F. ve Sey R. Okul Öncesi Çocuklar İçin Psikolog Gözlem Formunun Geliştirilmesi, X. Ulusal Psikoloji Kongresi 10.Ulusal Psikoloji Kongresi, Ankara, Türkiye, 16-18 September 1998, ss.92.
  • Karakelle, Ş. S. İlk Okuma Becerisinin Kazanılmasını Etkileyen Bilişsel Faktörler 10.Ulusal Psikoloji Kongresi, Ankara, Türkiye, 16-18 September 1998, ss.85.


Doktora

Devam Etmekte Olan Tezler

GÜRTUNCA ASLI, "Annelerin Zihin Yönelimliliğinin Cocuklarının Zihin Yönelimliliği ve Empati Becerileri Üzerindeki Etkisi"

SARIKARDAŞOĞLU ASLI, "Bilişsel ve Sosyal-Bilişsel İşlevlerde Üst Bilişsel Karar İsabetinin Sosyal İlişkilere Etkisinin İncelenmesi"

YEŞİLYAPRAK YASEMİN, "Farklı Eylemsel Düzeylerde Bireysel ve Müşterek Faillik Hissinin İncelenmesi"

DEMİRKAN ESRA, "İzlenen ve Eyleme Dökülen Olaylara Dair Tek Başına ve Birlikte Oluşturulan Serbest Hatırlamaların Üstbilişsel Açıdan İncelenmesi"

ACUN EZGİ, "Yetişkinlik Döneminde Zihin Kuramının Çok Yönlü ve Yaşam Boyu Gelişim Perspektifinden İncelenmesi"

KAYA GÜL NALAN, "Arkadaşlık İlişkilerini Yordayıcı İlişkisel Etmenler"

AYDIN MUHAMMED ŞÜKRÜ, "Erken Çocukluk Döneminde Prososyal Yalan Gelişimini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi"

KIZILDAĞ ÖZGÜN, "Farklı Gelişimsel Psikopatolojilere Sahip Çocukların Öz -Düzenleme Becerilerinin İncelenmesi"

AKBAŞ TANER, “Nedenselliğin Öğrenilme Sürecinin Bayes Ağları İle İlişkilendirilmesi"

AYAŞ-KÖKSAL SEVCAN, "Diyalojik ve Eylemsel Bir Yaklaşımla Ortak Anlam İnşa Etme Bağlamında Anlatı ve Jestlerin İncelenmesi"

Bitmiş Tezler

YILDIZ TOLGA, (2017). Anlam kafesi kurma: Dokunmatik ekranlı cihazlar üzerinden insan-insan ve yazılım-insan etkileşimlerinin kavram gelişimine etkileri, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

KANTARCIOĞLU ÇIRPAN ARZU, (2017). Küçük çocuklarda zaman kavrayışı ve öngörü arasındaki bağlantılar, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

YAŞAR ERTUĞRUL ZEHRA, (2016). Zihin kuramı gelişim sürecinin incelenmesi, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

Yüksek Lisans

Devam Etmekte Olan Tezler

EVCİ BÜŞRA, “DRM Paradigmasındaki Gelişimsel Çaprazlama Olgusunun Örtük Bellek Açısından İncelenmesi”

Bitmiş Tezler

UZUN ECEM, (2019). Erken çocukluk döneminde yaratıcı düşünme ile kendini düzenleme becerisinin bağlantılarının incelenmesi, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

İNCİ NUR, (2019). Okul öncesi dönemindeki çocukların ritim senkronizasyonlarında müziğe ait duygu durumlarıyla örtüşen ve örtüşmeyen mimiklerin etkisi, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

CİVELEK BİRSEN, (2018). Okul öncesi çocuklarda (3 ve 5 yaş) hareketin bilginin duyusal kaynaklarını ayırt etme ve kaynak belleğine etkisi, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

YILMAZ EBRU, (2017). Annenin zihin yönelimliliğinin okul öncesi çocukların kendini düzenleme becerileri üzerindeki yordayıcı etkisi, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

ACUN EZGİ, (2016). 4-6 yaş çocuklarında ortak iş yapmanın kaynak dağıtımında eşitsizlikten kaçınmaya etkisi, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

KARSLI YASEMİN, (2015). Bilişsel esneklik, iki dillilik ve üstbilişsel kararlar arasındaki gelişimsel bağlantılar, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

AYDIN MUHAMMED ŞÜKRÜ, (2015). Çocuklarda (3-4 yaş) zihin kuramı ve kendini düzenleme becerisinin olumlu sosyal davranış üzerindeki etkisi, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

AK SEVEN DUYGU, (2012). 3-5 yaş çocuklarında zihin teorisi gelişiminin mizah anlayışı üzerindeki etkisi, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

SARIKAYA BETÜL, (2011). Ebeveynlerin sahip oldukları değerlerin çocuklarını korumak istedikleri görsel medya öğelerine etkisi, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

YILDIZ TOLGA, (2011). 6 ve 8 yaş çocuklarında anlam kafesi kurmanın kavram gelişimine etkileri, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

AKBAŞ TANER, (2011). Bilginin duyusal kaynaklarını ayırt etme ile zihin kuramı arasındaki gelişimsel bağlantılar, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

ERTUĞRUL ZEHRA, (2011). Zihin kuramı, dil ve çalışma belleği arasındaki gelişimsel bağlantılar, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

PEKEL DUYGU, (2010). Özel öğrenme güçlüğü olan ve olmayan çocukların üst bilişsel özelliklerinin karşılaştırılması, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

ŞAHİN HANİFE, (2010). Öğrenilmiş çaresizliğin bilme hissi kararı üzerindeki etkisinin gelişimsel olarak incelenmesi, İstanbul Üniversitesi- Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı

MEMET NEGKİCHAN, (2010). Ebeveynlerin çocuklarına ilişkin sosyalleştirme hedeflerinin, kültürel değer yönelimleri ve eğitim düzeyleri ile çocuğun cinsiyeti ve doğum sırası açılarından incelenmesi, İstanbul Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Psikoloji Anabilim Dalı



Uyarlama Çalışmaları

1- Çocuklar İçin Üst Bilişsel Farkındalık Ölçeği A ve B formları

2- Çocuklar İçin Empati Ölçeği

3- Annenin Zihinsel Yönemliliği Görüşme Prosedürü

4- Bağımsız Öğrenme Davranışları İşaretleme Listesi

Geliştirme Çalışmaları

1- Duyu-Bilgi Bağlantısı Ayırt etme Görevi

2- Yetişkinler İçin Üst Bilişsel Karar Prosedürü

3- Çocuklar İçin Üst Bilişsel Karar Prosedürü

4- Çocuklar İçin Zaman Kavrayışı Görevleri

5- Çocuklar İçin Motor Üst Bilişsel Karar Prosedürü

6- Motor Eylemlerde Faillik Hissi Görevi

7- Prososyal Yalanın Uygunluğu Testi



  • Yıldız, T. (Yürütücü) Küçük Çocuklarda Beyaz Yalan Davranışının Gelişimi: Sosyal Etkilerin İncelenmesi, TÜBİTAK Projesi, 2019-Devam Ediyor.
  • Yaşar, Z. Zihin Kuramı Gelişim Sürecinin İncelenmesi, Tamamlanmış İstanbul Üniversitesi, BAP Projesi, Proje No: 42014.
  • Karakelle, Ş. S. Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı Yuvalarını Değerlendirme Projesi, Diğer Resmî Kurumlarca Desteklenen Proje, 2001 – 2004.
  • Karakelle, Ş. S. Yıldız Teknik Üniversitesi E-Öğrenim Projesi, Diğer Resmî Kurumlarca Desteklenen Proje, 2003 – 2003.
  • Karakelle, Ş. S. Okul Öncesi Çocuklar için Psikolog Gözlem Formu Geliştirme Projesi. Diğer Resmî Kurumlarca Desteklenen Proje, 1996 – 1998.